صدور احکام سنگین برای متهمان پرونده تعاونی اعتباری مولی‌الموحدین رد چراغ قرمز گران تمام می‌شود؛ ۵ نمره منفی برای شخصی‌ها، ۱۰ نمره برای عمومی‌ها تعطیلی مدارس سیستان و بلوچستان فردا سه‌شنبه ۱۳ آبان ۱۴۰۴ انتشار دفترچه آزمون استخدامی سازمان تامین اجتماعی سال ۱۴۰۴ مدارک مورد نیاز برای تعویض پلاک خودرو ساعت اتمام طرح ترافیک تهران واکنش دادستانی به ماجرای خودکشی جوان الیگودرزی با سلاح گرم؛ سرلک هیچ پرونده قضایی نداشت؛ ادعای رسانه‌های معاند واقعیت ندارد افشای جزئیات تازه از بازداشت مرد مدعی مقابله با بدحجابی؛ نه سلاح داشت، نه مجوز تاخیر در آغاز فعالیت ادارات، دانشگاه‌ها و مدارس ۶ شهرستان خوزستان شناسایی باند ۵ نفره کلاهبردار در شبکه‌های اجتماعی افشاگری استاندار تهران درباره صدور پروانه‌های محرمانه در حریم پایتخت شرط جدید معافیت از سربازی اعلام شد ثبت نام آزمون دکتری سال ۱۴۰۵ تمدید شد+ جزئیات جزئیات آزمون انتخاب سردفتر ازدواج و طلاق سال ۱۴۰۴ قوه قضاییه: شایعات پیرامون برخی مدیران مرکز حفاظت و اطلاعات کذب است؛ بازداشت یا کشف فساد نداشته‌ایم دستگیری مرد آبادانی که فیلم کتک زدن پدرش در فضای مجازی وایرال شد+ عکس

ساختار و تشکیلات اداری آموزش و پرورش اصلاح می‌شود

نمایندگان مجلس شورای اسلامی به منظور ارتقای بهره‌وری و بهبود نظامات مدیریتی آموزش و پرورش، وزارت آموزش و پرورش را مکلف کردند تا ساختار و تشکیلات اداری خود را بازمهندسی و اصلاح نماید.
تاریخ انتشار: ۲۱:۰۱ - ۳۰ مهر ۱۴۰۲ - 2023 October 22
کد خبر: ۲۰۹۷۸۴

به گزارش راهبرد معاصر؛ نمایندگان در جلسه علنی امروز (یک‌شنبه،۳۰مهر) مجلس شورای اسلامی، ماده ۹۱ لایحه برنامه هفتم توسعه را به تصویب رساندند و بر این اساس نمایندگان مجلس شورای اسلامی به منظور ارتقای بهره‌وری و بهبود نظامات مدیریتی آموزش و پرورش، وزارت آموزش و پرورش را مکلف کردند تا ساختار و تشکیلات اداری خود را بازمهندسی و اصلاح نماید.

ماده ۹۱ - به منظور ارتقای بهره وری و بهبود نظامات مدیریتی آموزش و پرورش، وزارت آموزش و پرورش مکلف است، ساختار و تشکیلات اداری خود را متناسب با مأموریت‌های مقرر در سند تحول بنیادین در کلیه سطوح و تحقق تربیت تمام ساحتی با تأکید بر موارد زیر، تا پایان سال اول برنامه بازمهندسی و اصلاح نماید و پیشنهاد اصلاحی را پس از تأیید سازمان اداری و استخدامی کشور به تصویب هیأت وزیران برساند.

بند (الف) - استقرار الگوی مدرسه در تراز سند تحول بنیادین با تأکید بر پیوند مدرسه با نهاد مسجد، نهاد‌های مذهبی، انقلابی، فرهنگی، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، گروه‌های جهادی و خانواده و جلب مشارکت‌های آموزشی و تربیتی مردمی و اعطای اختیارات مالی، مدیریتی، آموزشی و پرورشی لازم به مدارس مربوط

بند (ب) - اصل مدرسه محوری با تأکید بر تقویت مدارس دولتی

بند (پ) - حذف ساختار‌های غیرضرور و موازی در ستاد، استان‌ها و مناطق

بند (ت) - اعطای اختیارات اداری و مالی لازم و تقویت سطح تصمیم گیری به ارکان مدرسه در جهت تحقق مدرسه به عنوان کانون تربیتی محله

(ث) - بکارگیری فناوری‌های نوین در ارائه خدمات اداری و آموزشی و پرورشی و سامانه سپاری خدمات و فرایند‌های کاری با تأکید بر تکمیل و یکپارچه سازی نظام آماری و سامانه‌های کاربردی آموزش و پرورش.

بندالحاقی- ایجاد بستر مناسب برای فعالیت خیرین مدرسه یار و واقفین آموزشی و تربیتی و نیز مراکز نیکوکاری. / فارس

ارسال نظر
پرطرفدارترین اخبار
آخرین اخبار